Letná búrka v TV Markíza zasiahne stovky tisíc divákov

TV diváci, ktorí sledujú len živé vysielanie a inú možnosť nemajú, sú na poľutovanie – lebo či sa im to páči alebo nepáči musia tolerovať reklamu, ktorej obsah večer dosahuje až 50% vysielacieho času. Kým doteraz mohli (ak chceli) aj diváci okruhov TV Markíza u väčšiny TV operátorov používať TV Archív so všetkými funkciami – už to neplatí. TV archív umožňuje sledovať vybraný program po odvysielaní hocikedy v priebehu 8 dní. Skupina TV Markíza však, v honbe za čo najvyšším ziskom z vysielania reklám, prišla s kontroverzným riešením. Na webovom sídle UPC sa objavila až včera nasledovná informácia:

Vážený zákazník UPC,

ako už zrejme viete, v nadchádzajúcich dňoch budú musieť všetci slovenskí televízni operátori obmedziť preskakovanie reklám v TV Archíve na staniciach skupiny Markíza (TV Markíza, Doma, Dajto, Markíza Krimi, Markíza Klasik). Na základe rozhodnutia vysielateľa TV Markíza, ktorý stanovil nové pravidlá sledovania archívneho obsahu jej televíznych staníc bez možnosti preskakovania reklám, spoločnosť UPC zavedie toto opatrenie ako jeden z posledných operátorov na trhu a to od 23. júna 2025.

Toto obmedzenie, s ktorým sa nestotožňujeme, si vyžiadala samotná skupina Markíza ako súčasť svojej obchodnej stratégie, a je povinné pre všetkých operátorov na Slovensku a ich zákazníkov. V praxi to znamená, že pri sledovaní v TV Archíve nebude možné pretáčanie programu smerom dopredu na staniciach Markíza, Doma, Dajto, Markíza Krimi a Markíza Klasik.

Srdečný pozdrav manažmentu skupiny TV Markíza

Odporúčanie TV diváka, ktorý si pamätá časy TV vysielania v plienkach (jedna TV stanica, pár hodín denne a len čiernobielo s nedostatočným pokrytím územia TV signálom) aj časy v ktorých vstúpila na trh TV Markíza ako prvá neštátna TV na Slovensku. Rokmi sa menil nielen vysielaný obsah, ale aj reklama a jej obsah vo vysielaní dospel k dnešným pozíciám. Na reklamnom trhu prišla silná konkurencia a tak sa samotné reklamné brejky prekladajú upútavkami na pripravované programy a dosiahli priemernú dobu trvania 9 – 10 minút. To je neúnosné najmä preto, že ak beží program 15 – 20 minút a je prerušený reklamným brejkom s trvaním 10 minút, to už presahuje všetky limity trpezlivosti a duševného zdravia aj preto, že reklamy sa notoricky opakujú a mnohé sú tak povediac menej inteligentné. Stotisíce TV divákov prešli od terestriálneho priameho príjmu na príjem od operátorov káblových, satelitných alebo mikrovlnných. Takí sú UPC, Slovak Telekom, Orange, Skylink a iní. Tí okrem spoľahlivosti a množstva TV a R staníc v HD rozlíšení ponúkajú aj služby TV archívu s možnosťami sledovať určitý program hocikedy celý alebo po častiach. Ak je program prerušovaný otravnou reklamou, môže divák reklamný brejk prejsť dopredu zvýšenou rýchlosťou (2 – 16 krát rýchlejšie).

Dospeli Ste po analýze správania sa TV divákov, urobiť prietrž tomu, aby diváci ignorovali Vašu snahu o zaslúžené príjmy z reklamy. Vaše rozhodnutie je na hrane zákonnosti a vôbec nie je isté, že sa vaše príjmy z reklamy zvýšia! Ak si myslíte, že sa diváci prispôsobia, tak to určite nie!!! Ide o divákov, ktorí majú na výber desiatky až 175 TV kanálov a nie sú teda prinútení sledovať vami vysielané „poklady“. Nemorálnosť Vášho prístupu dokazuje aj to, ako Ste futbalových fanúšikov prinútili zaplatiť si vašu platformu VOYO, aby mohli sledovať zápasy slovenských klubov v európskych pohároch.

Treba nám divákom dúfať, že vás nebudú nasledovať ďalšie stanice napríklad TV JOJ a spoliehať sa, že TV operátori sa obrátia na príslušné regulačné orgány štátu, resp. na súdy so žalobou za protiústavný zásah do práv občanov – TV divákov. A nádejame sa, že aj politici, ktorí sú ochotní a schopní zastať sa občanov prispejú k tomu, že váš počin nevojde do dejín TV vysielania, ale skončí na smetisku! V krajnom prípade môže byť takáto nanútená reklama osobitne zdanená a pomôcť tak konsolidácii rozpočtu verejných financií.

Zelená je tráva, futbal to je hra . ..

23.06.2025

Športové úspechy obletia svet, neúspechy tiež Na Slovensku sa rodia športové talenty stále, ale úspešných športovcov je pomenej. O ústupe z pozícií vypovedá naša výprava športovcov na LOH v Paríži a zisk jedinej bronzovej medaily. Na MS v hokeji 2025 sme obsadili 11 priečku a na ME vo futbale do 21 rokov nepostúpili zo skupiny. Nepomohlo ani to, že sa zápasy ME [...]

Prečo Transakčná daň tak strašne kazí biznis

06.05.2025

So zavedenou (vraj hlúpou a nelogickou) transakčnou daňou má Slovensko iba 36 dňové skúsenosti, no hystéria za jej zrušenie alebo aspoň korektúru, narastá každým dňom. Pod korektúrou či opravou sa skrývajú snahy o oslobodenie malých podnikateľov s ročným obratom do 100 tisíc € a živnostníkov od jej platenia. Triezvejšie návrhy uvažujú s oslobodením ľudí [...]

Sú náreky nad transakčnou daňou opodstatnené alebo falošné?

23.04.2025

V decembri 24 bol v parlamente schválený rozpočet verejnej správy na rok 2025 a aj opatrenia vlády na zaistenie konsolidácie verejných financií v objeme asi 2,7 mld. €. V konsolidačnom balíčku hlavná kanonáda kritiky smerovala na zvýšenie základnej sadzby DPH na 23%. Že boli súčasne znížené sadzby DPH na služby v ubytovaní a stravovaní, športové podujatia [...]

Policja

Varšavské metro ochromil požiar. Linku denne využívajú státisíce ľudí

01.07.2025 22:08

Primátor mesta Rafal Trzaskowski zvolal zasadnutie bezpečnostného tímu.

Zlodej útočí na pracovníka SBS

VIDEO: Kradol v obchode, mlátil SBS-kára ako boxer. Ďalší ho chytil pri inej krádeži

01.07.2025 22:00

Muž v Bratislave napadol pracovníka SBS, ktorý ho prichytil pri krádeži oblečenia. Násilie v obchodoch netolerujeme, odkazujú policajti, ktorí ho už majú v rukách.

Počasie / Horúčavy / Teplomer /

Horúčavy budú pokračovať. Meteorológovia vydali výstrahu, platí vo viacerých okresoch

01.07.2025 21:35

S vysokými teplotami treba rátať aj v stredu.

Friedrich Merz

Jadrové zbrane pre Berlín? Po návrate Trumpa o tom hovoria Merzovi vlastní, kancelár reagoval

01.07.2025 20:40

Ideu nasadenia francúzskych jadrových zbraní v ostatných štátoch Európy v máji otvoril prezident Macron.