TV diváci, ktorí sledujú len živé vysielanie a inú možnosť nemajú, sú na poľutovanie – lebo či sa im to páči alebo nepáči musia tolerovať reklamu, ktorej obsah večer dosahuje až 50% vysielacieho času. Kým doteraz mohli (ak chceli) aj diváci okruhov TV Markíza u väčšiny TV operátorov používať TV Archív so všetkými funkciami – už to neplatí. TV archív umožňuje sledovať vybraný program po odvysielaní hocikedy v priebehu 8 dní. Skupina TV Markíza však, v honbe za čo najvyšším ziskom z vysielania reklám, prišla s kontroverzným riešením. Na webovom sídle UPC sa objavila až včera nasledovná informácia:
Vážený zákazník UPC,
ako už zrejme viete, v nadchádzajúcich dňoch budú musieť všetci slovenskí televízni operátori obmedziť preskakovanie reklám v TV Archíve na staniciach skupiny Markíza (TV Markíza, Doma, Dajto, Markíza Krimi, Markíza Klasik). Na základe rozhodnutia vysielateľa TV Markíza, ktorý stanovil nové pravidlá sledovania archívneho obsahu jej televíznych staníc bez možnosti preskakovania reklám, spoločnosť UPC zavedie toto opatrenie ako jeden z posledných operátorov na trhu a to od 23. júna 2025.
Toto obmedzenie, s ktorým sa nestotožňujeme, si vyžiadala samotná skupina Markíza ako súčasť svojej obchodnej stratégie, a je povinné pre všetkých operátorov na Slovensku a ich zákazníkov. V praxi to znamená, že pri sledovaní v TV Archíve nebude možné pretáčanie programu smerom dopredu na staniciach Markíza, Doma, Dajto, Markíza Krimi a Markíza Klasik.
Srdečný pozdrav manažmentu skupiny TV Markíza
Odporúčanie TV diváka, ktorý si pamätá časy TV vysielania v plienkach (jedna TV stanica, pár hodín denne a len čiernobielo s nedostatočným pokrytím územia TV signálom) aj časy v ktorých vstúpila na trh TV Markíza ako prvá neštátna TV na Slovensku. Rokmi sa menil nielen vysielaný obsah, ale aj reklama a jej obsah vo vysielaní dospel k dnešným pozíciám. Na reklamnom trhu prišla silná konkurencia a tak sa samotné reklamné brejky prekladajú upútavkami na pripravované programy a dosiahli priemernú dobu trvania 9 – 10 minút. To je neúnosné najmä preto, že ak beží program 15 – 20 minút a je prerušený reklamným brejkom s trvaním 10 minút, to už presahuje všetky limity trpezlivosti a duševného zdravia aj preto, že reklamy sa notoricky opakujú a mnohé sú tak povediac menej inteligentné. Stotisíce TV divákov prešli od terestriálneho priameho príjmu na príjem od operátorov káblových, satelitných alebo mikrovlnných. Takí sú UPC, Slovak Telekom, Orange, Skylink a iní. Tí okrem spoľahlivosti a množstva TV a R staníc v HD rozlíšení ponúkajú aj služby TV archívu s možnosťami sledovať určitý program hocikedy celý alebo po častiach. Ak je program prerušovaný otravnou reklamou, môže divák reklamný brejk prejsť dopredu zvýšenou rýchlosťou (2 – 16 krát rýchlejšie).
Dospeli Ste po analýze správania sa TV divákov, urobiť prietrž tomu, aby diváci ignorovali Vašu snahu o zaslúžené príjmy z reklamy. Vaše rozhodnutie je na hrane zákonnosti a vôbec nie je isté, že sa vaše príjmy z reklamy zvýšia! Ak si myslíte, že sa diváci prispôsobia, tak to určite nie!!! Ide o divákov, ktorí majú na výber desiatky až 175 TV kanálov a nie sú teda prinútení sledovať vami vysielané „poklady“. Nemorálnosť Vášho prístupu dokazuje aj to, ako Ste futbalových fanúšikov prinútili zaplatiť si vašu platformu VOYO, aby mohli sledovať zápasy slovenských klubov v európskych pohároch.
Treba nám divákom dúfať, že vás nebudú nasledovať ďalšie stanice napríklad TV JOJ a spoliehať sa, že TV operátori sa obrátia na príslušné regulačné orgány štátu, resp. na súdy so žalobou za protiústavný zásah do práv občanov – TV divákov. A nádejame sa, že aj politici, ktorí sú ochotní a schopní zastať sa občanov prispejú k tomu, že váš počin nevojde do dejín TV vysielania, ale skončí na smetisku! V krajnom prípade môže byť takáto nanútená reklama osobitne zdanená a pomôcť tak konsolidácii rozpočtu verejných financií.
....všetky reklamy,bežiace v programoch... ...
neviem kto je odkázaný len na Markízu, v... ...
Opravujem pana Voracka. ...
Letne burky priam tornada nezastihli len... ...
Markízu nesledujem, odkedy sa odpojili od... ...
Celá debata | RSS tejto debaty