Založ si blog

Reklamný smog zamoril všetky médiá, čo na to štát?

Pred 50 rokmi málokomu vadilo, keď pri sledovaní rakúskej ORF naskočil Verbung. Vtedajšia ČST reklamu takmer nepoznala. Dnes je situácia diametrálne iná, množstvo, frekvencia, údernosť až agresivita reklamy v printových, ale najmä v elektronických médiách, presahuje hranice zdravého rozumu. Celostranové reklamy v novinách a časopisoch našli svoje miesto dokonca na obálke! V televíziách a rozhlase otravujú reklamné hviezdy. Už to nie sú pracie prášky a iné užitočné veci, najviac sa vnucujú telekomunikační operátori, banky, poisťovne, obchodné reťazce, autá, dovolenky a liečivá so „zázračnými účinkami“. Reklama je hlavným zdrojom príjmov sociálnych sietí, komerčných novín, televízií a rádií, lenže čoho je veľa – toho je príliš!

Televízne stanice, najmä tie komerčné majú svojich divákov za postihnutých Alzhaimerom, preto si dovolia opakovať tú istú reklamu na začiatku aj na konci reklamnej prestávky (Prima banka) a samozrejme v každom reklamnom brejku omieľať tie isté reklamy vo dne v noci! Kto platí ten sa vezie aj na reklamnej vlne. Účinkovanie v reklame je darom z nebies pre začiatočníkov aj pre pokročilých „umelcov“. Čítanie upútavok a reklám vynáša násobne viac ako dáva práca v divadle, či občasnom filme. Podstatne lepšie sú TV seriály a tak sme svedkami javu, kedy v Národnom divadle pomaly nemá kto hrať!

Vyvstáva otázka, ako zadávatelia reklám tento humbug v konkurenčnom prostredí financujú? Stav kedy vysielanie reklám a upútavok (čo je vlastne reklama vlastného programu) zaberá až 1/3 času, je neúnosný pre diváka či poslucháča a mal by byť finančne nevýhodný pre médium. Opak je však pravdou, náklady na reklamu si odpíšu z daní, znížia si daňovú povinnosť voči štátu a príjem od zadávateľa je potom čistým ziskom. Čo rieši taká „Rada pre vysielanie a retransmisiu“, keď jej toto nevadí?

Reklamný smog je rovnako nebezpečný ako ten skutočný smog, ktorý trápi veľkomestá a priemyselné aglomerácie, ba je nebezpečnejší. Ten skutočný smog rozoženie vietor, ale ten reklamný je prítomný non-stop, atakuje psychiku ľudí, deptá ich ako bezmocné figúrky v tom veľkom biznise, ktorý je vo svojej podstate odporný lebo ide o zbytočné mrhanie prostriedkami, ktoré mohli byť použité na užitočné projekty.

Reklamu je potrebné zdaniť a vylúčiť možnosť jej odpisovania z daňovej povinnosti. Dokonca si myslím, že v záujme ochrany duševného zdravia občanov, zdaniť reklamu osobitnou sadzbou, podobne ako je zdanený tabak, alkohol a iné škodliviny.

Keď dvaja robia to isté, nie je to to isté

24.11.2020

Internetové ankety nie sú voľby, ale masívne prieskumy verejnej mienky Pred voľbami 2020 prišiel Igor Matovič s geniálnym nápadom, spustil internetovú anketu, na ktorej bolo možné „hlasovať“ o 11 opatreniach, ktoré po „schválení“ až 67 tisícami občanov boli zapracované do PVV novej vlády. Že niektoré opatrenia sú nevykonateľné nevadilo, podstata bola v tom, [...]

Nepresné vstupné údaje ani presné matematické operácie neopravia, taká je štatistika

16.11.2020

Štatistické údaje o šírení pandémie slúžia na rozhodovanie o opatreniach, ktoré majú obmedzovať a v najlepšom prípade dosiahnuť stav na začiatku jej výskytu na Slovensku. Prvý pacient zasiahnutý COVID 19 bol zistený 6 marca t. r. v Malackách. Ochorel otec rodiny po návšteve syna z Rakúska. Odvtedy sa na ÚVZ a na MZ SR zaznamenávajú údaje o počte testovaných [...]

Televízni „Chválenkári“ sú popri našich vládnych obyčajní chudáci

10.11.2020

Pre pamätníkov na pripomenutie aj pre mladších ako 50 na vysvetlenie Kedysi dávno po roku 1969 sa diváci ČST zabávali na 40 minútovom TV filme „Chválenkári“ vysielanom po epizódach, réžiu mal Martin Ťapák. Skupina popredných hercov rozprávala neuveriteľné príbehy: napríklad o tom, ako vojaci pochodovali cez rieku PIJAVA a nabodnutých talianov stierali dvomi prstami z [...]

heiko maas

Maas: Americkí vojaci sú v Nemecku vítaní, prispievajú k bezpečnosti Európy

04.12.2020 23:19

Nemecký minister zahraničných vecí v piatok privítal návrh rozpočtového zákona amerického ministerstva obrany.

krajčí mikas

Situácia na Slovensku sa zhoršuje, Krajčí semafor predstaví po doplnení

04.12.2020 19:12, aktualizované: 20:24

Poukázal na to, že ak by sa Slovensko riadilo novým semaforom, v piatich regiónoch by podľa návrhu mal byť tvrdý tzv. lockdown.

Rúško

Upozornenie na rúško vyprovokovalo muža k bitke

04.12.2020 18:20

Kým cestujúci čakal v Nitre na autobus, dovolil si upozorniť dvoch mladších mužov, aby si nasadili rúška. Jeden z nich naňho zaútočil. Kopancom mieril rovno na hlavu.

Poland EU Budget

Z Orbána ešte nie je visegrádska jednotka

04.12.2020 18:03

Medzi dvoma krajinami V4, ktoré na rozdiel od Slovenska a Česka blokujú prijatie rozpočtu a krízového koronavírusového fondu EÚ, sa objavil prvý nesúlad.