Založ si blog

Reklamný smog zamoril všetky médiá, čo na to štát?

Pred 50 rokmi málokomu vadilo, keď pri sledovaní rakúskej ORF naskočil Verbung. Vtedajšia ČST reklamu takmer nepoznala. Dnes je situácia diametrálne iná, množstvo, frekvencia, údernosť až agresivita reklamy v printových, ale najmä v elektronických médiách, presahuje hranice zdravého rozumu. Celostranové reklamy v novinách a časopisoch našli svoje miesto dokonca na obálke! V televíziách a rozhlase otravujú reklamné hviezdy. Už to nie sú pracie prášky a iné užitočné veci, najviac sa vnucujú telekomunikační operátori, banky, poisťovne, obchodné reťazce, autá, dovolenky a liečivá so „zázračnými účinkami“. Reklama je hlavným zdrojom príjmov sociálnych sietí, komerčných novín, televízií a rádií, lenže čoho je veľa – toho je príliš!

Televízne stanice, najmä tie komerčné majú svojich divákov za postihnutých Alzhaimerom, preto si dovolia opakovať tú istú reklamu na začiatku aj na konci reklamnej prestávky (Prima banka) a samozrejme v každom reklamnom brejku omieľať tie isté reklamy vo dne v noci! Kto platí ten sa vezie aj na reklamnej vlne. Účinkovanie v reklame je darom z nebies pre začiatočníkov aj pre pokročilých „umelcov“. Čítanie upútavok a reklám vynáša násobne viac ako dáva práca v divadle, či občasnom filme. Podstatne lepšie sú TV seriály a tak sme svedkami javu, kedy v Národnom divadle pomaly nemá kto hrať!

Vyvstáva otázka, ako zadávatelia reklám tento humbug v konkurenčnom prostredí financujú? Stav kedy vysielanie reklám a upútavok (čo je vlastne reklama vlastného programu) zaberá až 1/3 času, je neúnosný pre diváka či poslucháča a mal by byť finančne nevýhodný pre médium. Opak je však pravdou, náklady na reklamu si odpíšu z daní, znížia si daňovú povinnosť voči štátu a príjem od zadávateľa je potom čistým ziskom. Čo rieši taká „Rada pre vysielanie a retransmisiu“, keď jej toto nevadí?

Reklamný smog je rovnako nebezpečný ako ten skutočný smog, ktorý trápi veľkomestá a priemyselné aglomerácie, ba je nebezpečnejší. Ten skutočný smog rozoženie vietor, ale ten reklamný je prítomný non-stop, atakuje psychiku ľudí, deptá ich ako bezmocné figúrky v tom veľkom biznise, ktorý je vo svojej podstate odporný lebo ide o zbytočné mrhanie prostriedkami, ktoré mohli byť použité na užitočné projekty.

Reklamu je potrebné zdaniť a vylúčiť možnosť jej odpisovania z daňovej povinnosti. Dokonca si myslím, že v záujme ochrany duševného zdravia občanov, zdaniť reklamu osobitnou sadzbou, podobne ako je zdanený tabak, alkohol a iné škodliviny.

Bič bude plieskať pri sčítavaní hlasov

02.04.2024

Návrat k volebnej kampani prezidentských volieb Napriek tomu, že trvanie a financovanie volebnej kampane je vymedzené zákonom, na Slovensku je zaužívaná taká prax, že nie všetko sa striktne dodržuje a vybočenia sú spravidla tolerované s odôvodnením, že v zásade neovplyvnili výsledok volieb. Takmer rok pred predpokladaným termínom prezidentských volieb, začala [...]

Kto by mal byť zvolený za prezidenta

20.03.2024

Nie je kandidát ako kandidát Do volieb vstúpilo až 11 kandidátov čo znamená, že voľby budú dvojkolové. Medzi kandidátmi možno identifikovať štyroch serióznych, potom skupinu hazardérov, ktorí sledujú aj iné ciele ako byť zvolený a nakoniec skupinu rojkov, ktorým stačí byť v novinách a v televíziách. Kým skupina rojkov nie je dôležitá, to skupina hazardérov si [...]

Prezidentskí kandidáti, bojovníci a tí druhí

19.02.2024

Prezidentské voľby v napätej spoločenskej atmosfére Občania SR si zvolia nového prezidenta v priamych voľbách vo dvoch kolách, lebo možnosť aby získal niektorý kandidát v prvom kole viac ako polovicu hlasov všetkých oprávnených voličov, je sci-fi. Vo voľbách by mali vybrať osobnosť, ktorá má predpoklady pre zastávanie najvyššej ústavnej funkcie v období 5. [...]

Robert Fico v ZKW Slovakia s. r. o.

Nočná práca prináša zdravotné riziká a nízke ohodnotenie: Fico vyzval zamestnávateľov na zmenu

01.05.2024 17:15

Slovensko dnes síce oslavuje aj dvadsiate výročie vstupu do Európskej únie, Fico si to však chce pripomenúť až vo večernom galavečeri a sľubuje zásadný prejav.

Polícia / Šerif / Sheriff /

Polícia zasahovala proti demonštrantom na viacerých univerzitách v USA. Zadržala desiatky osôb

01.05.2024 17:08

Demonštranti v priestoroch týchto inštitúcií vyjadrujú nespokojnosť s vojnou v Pásme Gazy medzi Izraelom a hnutím Hamas.

Hasičské auto / Hasiči / Požiar / Požiarnik /

V Národnej prírodnej rezervácii Dobročský prales vypukol požiar. Vyslali aj vrtuľník rezortu vnútra

01.05.2024 16:46

Na mieste sú štátni hasiči z viacerých staníc aj dobrovoľní hasiči z okolia.

TikTok

Prieskum: Väčšina dospelých Američanov považuje TikTok za nástroj vplyvu Pekingu

01.05.2024 16:37

V USA využíva aplikáciu asi 170 miliónov ľudí.